توری چندروزه به سرزمین چهار بهار 

هوا که سرد می شود، تورهای چند روزه راهی جنوب کشور می شوند.  کشور ما جذابیتش همین چهارفصل بودنش است. تور چابهار از پرطرفدارترین مقاصد تورهای چند روزه در پاییز و زمستان است. اقتصادش، بازارش، بندرش، چابهار را بیشتر به این ها میشناسیم. سرزمینی که مردمش آن را  چهار بهار نامیدند یکی از مقاصد زیبا و متفاوت توریستی ایران است. شهری که بندرش مهمترین چهارراههای کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهان را داراست.

خیلی دور و نه نزدیک!

چابهار در منتهی الیه جنوب شرقی ایران در کنار آبهای گرم دریا عمان واقیانوس هند قرار گرفته است. به همین دلیل است که تور چابهار را تور هندوستان ایران نیز می نامند: نزدیکی اقلیمی و آب و هوایی چابهار با هندوستان. سرزمینی که از سمت شمال به شهرستانهای ایرانشهر و نیکشهر و از جنوب به دریای عمان و از شرق به پاکستان و از غرب به استانهای کرمان و هرمزگان منتهی می شود.

کوه های مریخی در کشور ما هستند!

جدا از خرید و بازار گردی که بیشتر هدف مسافران این منطقه را تشکیل میدهد بی شک چابهار یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت گردی و لذت بردن از شگفتی های های طبیعت است.

از اصلی ترین جاذبه های طبیعی چابهار خلیج چابهار است با طلوع و غروب هایی چشم نواز. از دیگر جاذبه ها میتوان به کوه های مریخی، تالاب لیپار،تپه های گِل افشان (آتشفشان گلی)،اسکله های صیادی تیس و رمین، قلعه پرتغالی ها و رودخانه ی باهوکلات اشاره کرد .جالب است بدانید که رودخانه ی باهوکلات زیستگاه اصلی تمساح پوزه کوتاه ایرانی ست که به طور طبیعی در این منطقه زندگی میکند.

یکی از عجیب ترین مناطق دیدنی چابهار قبرستان جن هاست.قبرستانی با قدمت 2300 سال که به باور مردم این منطقه محل سکوت جن ها بوده! بنا به گزارش شبکه ایران" قبرها در كنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده اند. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدكنندگان را بر می انگیزد چرا که بشر امروزی با وسایل ابتدایی به دشواری توانایی حفر این گورها را بر سطح سخت سنگی دارد و شاید به همین دلیل است كه مردم محلی حفر این گورها را به نیرویی مافوق بشر نسبت می دهند"

 

تور چابهار فرصت خوبی است برای آشنایی با این سرزمین شگفتی ها

درباره چابهار