تور ترکمن صحرا| جاذبه ها

تور ترکمن صحرا- جاذبه ها

تور ترکمن صحرا- قبرستان خالد نبی

گورستانی با سنگ قبرهای منحصربه‌فرد و بی‌نظیر که تا 5 متر قد دارند و هنوز قدمت دقیق آنها معلوم نیست. خیلی ها  این قبرستان را یکی از اسرار آمیزترین نقاط ایران می دانند به این دلیل که هنوز در خصوص زمان و چگونگی پیدایش آن ابهامات فراوانی وجود دارد.

تور ترکمن صحرا- جزیره آشوراده

پوشش گیاهی و جانوری این منطقه خاص و منحصر به فرد است از جمله درخت هایی که می توانید اینجا ببینید تمشک، انار ترش، نوعی خار است که خود به خود می روید. حیوانات آن هم شغال، روباه و خرگوش و قرقاول، ماهی پرنده هایی مثل کبک و پرندگان دریایی در این مکان زندگی می کنند

تور ترکمن صحرا- پارک ملی گلستان

با ورود به پارک ملی گلستان بانگ مرال ها (نوعی از گوزن ها) که در فصل جفت گیری هستند ما را شگفت زده می کند. نعره ای بلند که از طرف مرال نر برای جذب جفت ماده خود در جنگل طنین انداز می شود.

تور ترکمن صحرا- آبشارها

آبشار شیر آباد و آبشار کبود وال از آبشار های مورد بازدید در تور ترکمن صحرا هستند. آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای ایران است و آبشار شیرآباد به شکل پله‌ای بوده و دربرگیرندهٔ ۷ آبشار است.

تور ترکمن صحرا- نواها

اين موسيقى يکى از اصيل‌ترين و بکرترين و در عين حال ناشناخته‌ترين موسيقى‌هاى ملل جهان است. موسيقى ترکمنى از تجريدى‌ترين و پيچيده‌ترين انواع موسيقى محلى در ايران است.