تور تعطیلات، تور چابهار، سفرنامه اول

 

این تور باز هم نشان داد که برگزار کردن تور با تعداد کم چه موهبتی است و چقدر همه چیز راحت تر می شود. تور با پرواز ایران ایر بود و ابتدا در زاهدان می نشست و بعد به چابهار می رفت. هوای چابهار 32 درجه و مقداری شرجی بود. مسافران همه جوره بودند. از مادربزرگ 93 ساله گرفته تا بچه ی چهار ساله. یک ساعتی طول می کشد تا از فرودگاه به چابهار برسیم. چابهار دو بخش دارد. یکی منطقه آزاد تجاری، که پاساژ ها و مراکز خرید در آن واقع شده اند، یکی شهر چابهار که فاصله ی یک ربع تا نیم ساعتی با همدیگر دارند. اگر منطقه شلوغ نباشد هر سفری که به چابهار برگزار می شود به احتمال زیاد سفر نویی خواهد بود. اقلیم متفاوت غذاهای دریایی، فرهنگ بلوچی و هوای مناسب باث می شود که تور چابهار همیشه جذاب و پر طرفدار باشد. اگر بتوان مسیر 2000 کیلومتری از تهران را با هواپیما رفت که عالی می شود د غیر این صورت باید ماشین عالی، تور لیدر قوی و برنامه پر و پیمان تدارک دید. اقامتگاه ها در چابهار بسیار محدود هستند. برای همین شانس رزرو هتل بسیار پایین است. به همین دلیل باید برای رزرو هتل زودتر اقدام شود. بعد از خروج از فرودگاه به اسکله کنارک رفتیم که بزرگترین اسکله ماهیگیری ایران است. منظره ی چهره های متفاوت بومی و ماهی های مختلف مخصوصا شاه میگوها جالب توجه بودند.

 

 

بعد به هتل رفتیم. اتاق های رو به دریا خیلی الی هستند. در هتل نهار خوردیم. و بعد مسافر های به اتاقهایشان رفتند و برای بعد از ظهر و شب برنامه خرید آزاد گذاشتیم. آدم ها خرید را دوست دارند. باید همیشه یک وقت آزاد برای خرید گذاشت. طوری که به دیگر برنامه ها هم خللی وارد نشود. شام که بر عهده ژیوار بود به رستوران رفتیم و قلیه ماهی خوردیم. روز بعد به خلیج گواتر رفتیم. جاذبه های زیادی در مسیر وجود دارد که می توان همه شان را بازدید کرد. به شرطی که از قبل برنامه ریزی داشته باشد.

 

 

ساحل دریای بزرگ اولین نقطه بازدید بود. ساحل صخره ای بسیار زیبا که در هنگام جزر به دلیل پایین رفتن آب دریا بیار زیبا می شود و همچنین در بازه زمانی که بادهای طولانی مدت می وزد و ارتفاع موج ها را بسیار زیاد می کند. سر راه جاذبه هایی مثل دریاچه صورتی، کوه های مریخی، درخت انجیر معابد و پنجه آفتاب وجود دارد که با توجه به برنامه سفر بعضی از آن ها را می توان در زما رفت و بعضی را در زمان برگشت انجام داد.

 

 

 

 

 

قسمت دوم