تور جنگل ارسباران| توری فراتر از یک جنگل

تور ارسباران، قلعه بابک

قلعه بابک یادگاری از بابک خرم دین است. یادگاری که حدود 2700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. ورودی قلعه مسیری صعب العبور بوده که از یک سمت مشرف به دره‌ای است با جنگل‌های تنک و عمقی در حدود 400 متر که به صورت تیغه تا ته دره ادامه دارد. شاهکار بابک و سپاهیانش قلعه بابک را به جایی دست نیافتنی برای خلفای عباسی تبدیل کرده بود. 

تور ارسباران، رود ارس

رود ارس در تاریخ و ادبیات ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد. رود ارس همان جاست که " جان خود در تیر كرد آرش" . رود زیبای ارس با مسیر پر پیچ و خم و حکایت های غریب خود یکی دیگر از جاذبه های توریستی آذربایجان شرقی است. 

تور ارسباران، شهر جلفا

وجود بیش از 15 اثر تاریخی به ثبت رسیده و ده ها اثر گردشگری از ویژگی های شهر جلفاست. تعدادی از این آثار عبارتند از: کلیسای سنت استپانوس، قلعه علی بیگ، روستای  اشتبین، امامزاده شعیب، امامزاده سید محمد، حمام کردشت، قلعه کردشت، پل عباسی، کاروان سرای عباسی، سواحل  ارس، منطقه حفاظت شده کیامکی و آبشار آسیابخرابه.

تور ارسباران، کلیسای سنت استپانوس

کلیسای سنت استپانوس جدا از اینکه برای ارامنه اهمیت زیادی دارد و دومین کلیسای مهم ارامنه ایران شمرده می شود، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده  و به خاطر سابقه تاریخی و شیوه معماری منحصر به فرد آن در سال ۱۳۸۶ در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.