تور دریاچه چورت تور چشمه های باداب سورت

 

تور دریاچه چورت از سفرهای هیجان انگیز تورهای طبیعت گردی است. در پاسخ به اینکه دریاچه چورت کجاست؟ دریاچه چورت یا دریاچه میانشه در 350 کیلومتری تهران و 50 کیلومتری ساری و 10 کیلومتری روستای چورت در دل جنگل های بکر چهاردانگه واقع شده است. دریاچه چورت وسعتی در حدود 5.2 هکتار دارد و در سال 1318 در اثر وقوع زمین لرزه و رانش زمین ایجاد شده است. دریاچه چورت تا همین چند سال پیش برای طبیعت گردان ناشناخته بود که همین مساله به بکر بودن آن کمک کرده است البته در سال های اخیر به دلیل حمله! ناگهانی گردشگرانی که مراعات اصول اولیه طبیعت گردی و زیست محیطی را نمی کنند مشکلاتی هم ایجاد شده است. درگیری با جامعه محلی ، انباشت و رها کردن زباله در طبیعت و ایجاد آلودگی های صوتی از نمونه های این مشکلات هستند. دریاچه چورت (دریاچه میانشه) از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار است به این معنا که برای برگزاری تورهای طبیعت گردی مولفه های لازم را دارد. یک تور زبیعت گردی به دریاچه چورت می تواند با بازدید از جاذبه های دیگر طبیعت گردی مثل چشمه های باداب سورت یا قایق سواری در دریاچه سد سلیمان تنگه هم همراه شود. می توان در اطراف دریاچه یا از حد فاصل دریاچه تا روستا را پیاده روی کرد. از دیگر جذابیت های تور دریاچه چورت امکان کمپینگ در کنار دریاچه و درختان کهنسال کنار دریاچه چورت است که امکان لذت بردن از مناظر بکر و هوای سالم و خنک جنگل را به ما می دهد. اما مهمترین ویژگی دریاچه چورت منظره فوق العاده زیبا و افسونگر آن است. منظره دریاچه تا 100 متری آن اصلا مشخص نیست و شما تا نزدیک دریاچه چیزی جز درختان سر به فلک کشیده راش و ممرز و خرمندی نمی بینید اما با رسیدن به نقطه مورد نظر و سرازیر شدن به سمت دریاچه کم­کم چشم انداز بکر و آرام دریاچه چورت از لا به لای درختان خودش را نشان می دهد و شما را در بهت و حیرت فرو می برد. زیبایی دریاچه در زمان طلوع آفتاب و غروب آن صد چندان می شود و شما را به یاد فیلم ها و داستان هایی می اندازد که از مناظر رویایی فیلم برداری شده است و زمینی به نظر نمی رسد.

دریاچه چورت در حوالی مرز استان مازندران و سمنان قرار گرفته و همین مساله باعث می شود که در تور دریاچه چورت و چشمه های باداب سورت شما سفری در 3 اکوسیستم انجام دهید به این معنی که از استان سمنان و شهر سمنان که اقلیمی کویری است وارد شده به چشم های باداب سورت که در منطقه کوهستانی و بینابینی است می رسید و پس از عبور از کیاسر وارد جنگل های هیرکانی استان مازندران می شوید. می توانید از استان سمنان وارد شده و از استان مازندران و از طریق جاده قائم شهر و فیروزکوه باز گردید و از دیدنی های این جاده های زیبا نیز لذت ببرید.

 

 

 

چشمه ­های باداب سورت نیز از جمله آثار طبیعی ملی کشورمان هستند که اگر جز ایران در هر کشور دیگری وجود داشتند تحت بالاترین درجه حفاظتی قرار می­گرفتند و با رونق توریسم و استفاده از ظرفیت جامعه محلی هزاران یا حتی میلیون ها دلار به اقتصاد کشورشان سود می رسانند اما در ایران به دلیل نظارت بسیار ضعیف و بی توجهی چشمه­های باداب سورت در معرض نابودی­اند و ما گاهی به گردشگران پیشنهاد میکنیم که به چشمه­های باداب سورت نروند! چراکه رفتن همان و آلوده کردن و تخریب همان! برای همین ملتمسانه خواستاریم که اگر به چشمه­های باداب سورت رفتید ملاحظات طبیعیت گردی را در بالاترین حد مراعات کنید و به هیچ وجه برای عکس گرفتن یا لذت بردن یا هر دلیل دیگری داخل حوضچه­ها نشوید. چشمه­های باداب سورت میراث طبیعی ایرانیان وکشور ایران هستند و باید  سال ها و قرن ها و برای نسل­های آینده باقی بمانند.

 

باداب سورت

 

 

 

تور دریاچه چورت و چشمه های باداب سورت از بهترین تورهای طبیعت گردی هستند و شما می توانید برای بازدید از این تورها به لینک های زیر مراجعه کنید. در من می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تور چشمه های باداب سورت اینجا را کلیک کنید.