تور طبیعت گردی ترکمن صحرا

 تور ترکمن صحرا ؛ بازدید از دیار موسیقی و طبیعت

ترکمن صحرا سرزمین خاص و متفاوتی است. به همین دلیل تور ترکمن صحرا نیز تور متفاوتی است. اقلیم و مردمان منحصر به فرد، سفر به ترکمن صحرا را برای علاقه مندان به تورهای طبیعت گردی بسیار ویژه می کند.

آدم ها معمولا برای سفر به شمال ایران زیاد به خودشان زحمت نمی دهند. سوار ماشینشان می شوند و به سمت جاده چالوس رانندگی می کنند و در ویلاهایشان یا در ویلاهای اجاره ای اطراف چالوس اقامت می کنند و بازدید های کلاسیکی مثل نمک آبرود یا جنگل سی سنگان یا تله کابین رامسر انجام می دهند.

 

برای کسانی که تا به حال این جاذبه ها را ندیده اند خب رفتن به مثلا پارک جنگلی سی سنگان اشکالی ندارد. اما کسانی که بارها و بارها راهی شمال شده اند می توانند این ار برنامه خود را تغییر دهند و از دیگر زیبایی های طبیعت ایران هره مند شوند. ترکمن صحرا سرزمین مردمان ترکمن است. مردمان اهل تسنینی که جمعیتی بی 1 تا 2 میلیون نفر در ایران دارند و در گذشته با کشور فعلی ترکمنستان که قسمتی از خاک ایران بوده است وابستگی های قومی و زبانی و فرهنگی داشته اند. قسمتی از ترکمن ها در شهر ترکمن نشین قسمتی در پارک ملی گلستان و قسمتی در صحرا زندگی می کنند. اما تمامشان با طبیعت پیوند بسیار تنگاتنگی دارند. در تور ترکمن صحرا امکان بازدید از جاذبه هایی که اشاره خواهیم کرد بسته به تداد روز سفر وجود دارد. اگر از فرهنگ و ابنیه ی تاریخی بخواهیم شروع کنیم مهمترین بنا میل تاریخی گنبد است که بنا بر تاکید بسیاری از کارشناسان مماری از شاهکارهای معماری تاریخی ایران است و ساختن آن در آن زمان بسیار دشوار و حیرت انگیز است. جاذبه بدی دیوار تاریخی گرگان است که بد از دیوار چین طولانی ترین دیوار دفاعی دنیا ست. از این دیوار طویل که از کنار دریای خزر در ناحیه گمیشان آغاز می شده و تا کوه های گلیداغ ادامه می داشته تنها چند متری باقی مانده است اما دیدنش خالی از لطف نیست و برای علاقه مندان به معماری و تاریخ جذاب است. سومین و عجیب ترین جاذبه قبرستان تاریخی و مقبره خالد نبی است. این جاذبه که با موقعیت بسیار مناسب طبیی همراه شده از محبوب ترین سایت های بازدید تور ترکمن صحرا است. مقبره خالد نبی بر بالای کوه بسیار مرتفعی از کوه های هزار تپه قرار گرفته و فضایی بسیار معنوی و خاص را به وجود آورده است.

 

 

تور ترکمن صحرا

 

 

 

می رسیم به طبیعت. ترکمن صحرا یک سره طبیت است و طبیعت. اردی بهشت ماه یکی از زیباترین نقاط ایران ترکمن صحرا است و تور ترکمن صحرا بسیار مورد تقاضا ست.

از گرگان که شروع کنیم می توانیم از بندر ترکمن، شبه جزیره آشوراده، تالاب گمیشان، دشت ها و مزارع سرسبز، آبشار شیرآباد، آبشار کبودوال و پارک ملی گلستان دیدن کنیم. همچنین اصطبل پرورش اسب نیز برای بعضی جاب هستند.

هر کدام از ای جابه ها ارزش این را دارند که چند ساعتی را برایشان وقت بگذاریم و از آن ها دیدن کنیم. پارک ملی گلستان هم که برای خودش حکایتی جداگانه دارد. می توان روزهای زیادی را در پارک سپری کرد و برای اهداف گوناگون برنامه ریزی نمود. پارک ملی گلستان بکرترین و غنی ترین قسمت از جنگل های هیرکانی است که در مقایسه با جنگل های گیلان و خصوصا مازندران آسیب کمتری دیده است.

در تور ترکمن صحرا از خوردنی های خوشمزه مردمان ترکمن نیز استفاده می کنیم. کلاله بهترین و مرغوب ترین گندم ایران را داراست و نان مخصوص کلاله به تنهایی جای یک وعده غذایی را می گیرد. همچنین غذای معروف و خوشمزه چک درمه و بروک و قطاب بسیار پر طرفدار است.

صنایع دستی مردم ترکمن هم خلاقانه و با ارزش است. منتهی باید توجه کرد که جنس چینی را به جای صنایع دستی ترکمن ها خریداری نکنید.

 

در تور ترکمن صحرا و خالد نبی با ژیوار همسفر شوید تا از این همه زیبایی تنها در یک تور چند روزه بازدید کنید! 

 

 

 

 

بیشتر بدانید:

ترکمن صحرا و اسب های این منطقه

تور ترکمن صحرا، وضعیت اجتماعی شهرستان بندر ترکمن

ترکمن صحرا و موسیقی ترکمن ها