تور طبیعت گردی قشم

 

آشنایی با جزیره قشم، قسمت اول

تور طبیعت گردی قشم از جذاب ترین، محبوب ترین و زیباترین تورهای طبیعت گردی نیم سال دوم کشور ایران است. هر ساله تعداد زیادی از طبیعت گردان در تور طبیعت گردی قشم شرکت می کنند. در تور طبیعت گردی قشم از جزیره هرمز، جزایر ناز و هنگام، غار نمکدان، دره ستارگان و ... بازدید به عمل می آید. همچنین تور طبیعت گردی قشم تور طبیعت گردی مناسبی برای تعطیلات نوروز 94 و تورهای نوروز 94 و تور تعطیلات است. 

جزیره پهناور قشم با مساحتی نزدیک به 1500 کیلومتر مربع نه تنها بزرگترین جزیره در ایران بلکه از بسیاری از کشورهای مستقل جهان نیز بزرگتر است. این جزیره همچون یک دلفین زیبا و عظیم  در تنگه استراتژیک هرمز واقع شده و فاصله آبی شهر قشم از بندر عباس 22 کیلومتر و نزدیکترین فاصله آبی جزیره قشم با سرزمین مادر 8/1 کیلومتر در حد فاصل بندر لافت و روستای پهل ( از توابع بندر خمیر) است.

سابقه تاریخی قشم به پیش از اسلام می رسد و جمعیتی افزون بر 102 هزار نفر داراست که در 60 آبادی و پنج شهر بزرگ و کوچک (قشم درگهان طبل رمچاه لافت و رمکان) به سر می برند.

سواحل زیبا، کوههای تندیس مانند، هکتارها جنگل شناور در آب دریا ، دهها گونه پرنده مهاجر یا ساکن جزایر کوچک و آب انبارهای قدیمی قلعه ها ی تاریخی غارهای نمک درخت انجیر معابد...از جمله دیدنی های جزیره زیبای قشم است.

ویژگی های زیست محیطی قشم 

جزیره باریک . بلند قشم که در امتداد سالحل از شرق به غرب کشیده شده تنگه هرمز را به دو بخش شمالی باریک و کم عمق و بخش جنوبی عمیق و نسبتا پهن تقسیم می کند.تردد کشتی های بزرک در بخش جنوبی قشم صورت میگیرد.رود خانه های مهران، کل، شور، شیرین و میناب سالیانه سیلاب های فراوانی به تنگه هرمز می ریزند.جریان دریایی شدید آب در اثر جزر و مد دائمی در تنگه هرمز وضعیت زیست محیطی ویژه ای را در این منطقه پدید آورده است. گل و لای همراه سیلاب این رودخانه ها که همه در ساحل شمال قشم به دریا میریزند، جزایر متعدد کوچک و بزرگ رسوبی بوجود آورده اند که سطح همه آنها از پوشش های گیاهی جنگل های همیشه سبز حرا پوشیده شده است. وسیع ترین جنگل های حرای کشور در حد فاصل قشم و سرزمین اصلی قرار گرفته است.

دریا و سواحل پیرامون قشم بسیار متنوع است .عمق متفاوت دریا مسیر حرکت و گردش آب وارد شدن آب دور خانه ها موجب شده در اطراف قشم زیستگاههای کوناگونی بوجود آید .انواع سواحل ماسه ای صخره ای جنگلی گلی و بین جزر و مدی که هریک زیستگاه گیاهان و جانوران متفاوت و متنوعی ست، تنوع زیستی کم نظیری در این حوالی بوجود آورده اند. آبسنگ های مرجانی اطراف قشم برای غواصان کشور و غواصان جهان از جذابیت بالایی برخوردار است.

ادامه دارد...