تور نوروز 94 تور لرستان و خوزستان

 

نوروز 94 و تعطیلات عید 94 فرصت بسیار مناسبی است برای مسافرت به نرفته ها ! نرفته ها یعنی جاهای دور و درازی که یا وقتش را نداریم که به آنجا سفر کنیم یا حالش را و نوروز 94 این وقت و حال را به شما می دهد. نرفته ها جاهایی هستند با فاصله حداقل 1000 کیلومتر از تهران و مستلزم گذاشتن وقتی بین 4 تا یک هفته. یکی از این نرفته ها جنوب ایران است ما شمال نشین ها تا به حال یا به جنوب ایران نرفته ایم یا اگر رفته ایم فقط شهرها یا جزیره های خاصی از استان های جنوبی را بازدید کرده ایم. شرح اینکه کشور ایران و استان های جنوبی از چه پتانسیل های عجیب و غریبی برای انواع گردشگری برخوردارند در این مطلب کوتاه نمی گنجد و ما فقط مرور کوتاهی میکنیم بر توری که برای استان لرستان و خوزستان در نوروز 94 تدارک دیده ایم.

 

 

در تور نوروز 94 لرستان و خوزستان ما از شهر لرستان و استان خوزستان بازدید می کنیم. استان و شهر لرستان از باستانی ترین مناطق ایران هستند و قدیمی ترین مظاهر تمدن ایران زمین را در خود جای داده اند. به دلیل اینکه ما برای رسیدن به خوزستان از لرستان عبور می کنیم توقف در خرم آباد و گشت لرستان حتما در برنامه قرار دارد. در خرم آباد از قلعه فلک الفلاک و موزه لرستان بازدید خواهیم کرد، گرداب سنگی را خواهیم دید و در صورت داشتن وقت از مخمل کوه دیدن خواهیم کرد. بعد از یک شب اقامت در خرم آباد به سمت اندیمشک روانه خواهیم شد و پا به استان خوزستان خواهیم گذاشت. استان خوزستان منطقه ای بی همتا در کشور ایران است تاریخ باستانی آن طبیعت منحصر به فردش، اهمیت ژئوپولتیکش و وجود چاه ها و منابع نفت همه و همه باعث شده که خوزستان در صدر مناطقی قرار بگیرد که پتانسیل برنامه ریزی برای سفر دارد. در استان خوزستان از شهر شوش و دانیال نبی، شوشتر و آسیاب های آبی و بند میزان، دزفول و رود دز، خرمشهر و آبادان و مناطق جنگی، بازدید خواهیم کرد به چغازنبیل خواهیم رفت و تالاب شادگان را خواهیم دید و در مضیف های طوایف عرب استراحت خواهیم کرد. 

در تور نوروز 94 خوزستان و لرستان شما بدون شک از طبیعت بسیار لذت خواهید برد. هوای بهاری خوزستان حال شما را خوب خواهد کرد و با دیدن این همه زیبایی به خودتان آفرین خواهید گفت که بالاخره به یکی از این نرفته ها سفر کرده اید!