تور چابهار نوروز 94

 

تعطیلات نوروز 94 فرصتی برای تورهای طبیعت گردی و طبیعت گردان است تا بتوانند تورهای طولانی مدت خود را برگزار کنند و به نقاطی که در دیگر نقاط سال کمتر امکان برگزاری سفر وجود دارد سفر کنند. چابهار یکی از دیدنی ترین نقاطی است که طبیعت گردان به دلیل بعد مسافت و نگرانی های امنیتی کمتر به آن جا سفر کرده اند. در متن زیر ما سعی می کنیم که به بعضی از سوالات طبیعت گردان جواب بدهیم. همچنین ژیوار در تعطیلات نوروزی تور چابهار را برکزار می کند.

چطور باید به چابهار سفر کرد؟

فاصله زمینی تهران تا چابهار در حدود 2000 کیلومتر است و با هر وسیله ای به جز هواپیما طی طریق بکنیم باید حتما حداقل یک شب را در بین راه توقف بکنیم. می توان با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما به چابهار سفر بکنیم. بهترین و راحترین گزینه هواپیماست که مستلزم صرف هزینه قابل توجهی است. اما اگر از نظر زمانی فرصت کافی داشته باشیم قطار گزینه بعدی است. می توان با قطار تا زاهدان رفت و از آن جا با اتوبوس راهی چابهار شد. از چابهار به تهران و بالعکس هم یک روز در میان اتوبوس وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. در صورت استفاده از اتوبوس و قطار برای رفتن به چابهار باید حدود 4 روز را برای رفت و برگشت اختصاص داد به همین دلیل است که در تور چابهار شرکت های گردشگری در کرمان یا بم یا زاهدان توقف می کنند و بعد از شبی استراحت و بازدید راهی چابهار می شوند. استان سیستان و بلوچستان استان بسیار بزرگ و پهناوری است به همین دلیل طبیعت گردان و تورهای طبیعت گردی باید در صورت داشتن قصد عزیمت به چابهار برای تور چابهار خود سناریو طراحی کنند و وسایل سرگرمی و تفریح طبیعت گردان را در طول سفر طولانی خود مهیا کنند. برای سفر به چابهار باید از تهران به قم، کاشان، اردکان، یزد، کرمان، ایرانشهر و سرباز عبور کرد تا به چابهار رسید.

 

چابهار

 

مکان های دیدنی چابهار (جاذبه های چابهار) 

چابهار به دلیل موقعیت ممتاز و منحصر به فردش از جاذبه های طبیعی متعددی برخوردار است که در تورهای طبیعت گردی و تور چابهار از تعدادی از آن ها بازدید می شود . مهمترین و معروف ترین جاذبه های تور چابهار ساحل دریای بزرگ، کوه های مریخی، گل افشان و خلیج گواتر است. تالاب لیپار، دریاچه صورتی، درخت انجیر معابد، رودخانه سرباز و تمساح پوزه کوتاه ایرانی (گاندو) از دیگر پدیده های دیدنی چابهار و اطراف آن هستند. مضاف بر همه این ها به دلیل واقع شدن چابهار در منطقه بلوچستان فرهنگ و آداب و رسوم بلوچی در منطقه حاکم است که می تواند  به دیدنی های این منطقه کمک کند. با یک سرچ کامل در اینترنت یا مراجعه به کتاب های مربوطه می توان اطلاعات کامل تری در رابطه با جاذبه های چابهار دست یافت.

آیا رفتن به چابهار خطرناک است؟

در سال های اخیر حملات مختلفی از طرف مخالفان حکومت ایران به نیروهای مرزبانی در استان سیستان و بلوچستان شده است که در بیشتر موارد این حملات خارج از محدوده چابهار و در حوالی زاهدان، جکیگور، تاسوکی و نقاط مرزی بوده است. البته یک بار انفجاری در میدان فرمانداری چابهار در چند سال پیش در یکی از مراسم مذهبی رخ داد و بعد از آن هم دیگر تکرار نشد. در نهایت می توان گفت که سفر به استان سیستان و بلوچستان خالی از خطر نیست اما اگر نکات امنیتی مثل حرکت نکردن در جاده ها در شب یا نرفتن به نقاط پرت و دور افتاده را رعایت بکنیم احتمال خطر بسیار بسیار کم می شود به علاوه در تعطیلات نوروز و در تورهای نورورزی حضور چند برابر نیروهای پلیس و نظامی بر امنیت راه ها می افزاید.

در پایان شما را به همراهی با ژیوار در تور چابهار در تور تعطیلات نوروز 94 دعوت می کنیم و امیدواریم که بتوانید خاطرات خوشی را در نوروز 94 با ژیوار سپری کنید.