تور یزد و سریزد |آیین ، مردم، عکاسی|

 

 

 

یکی از بهترین زمانها برای رفتن به یزد در عاشورا است . جایی که تور چند روزه یا میراث عزیمی از فرهنگ و آداب و سنن گره خورده و برای کسانی که اصالتی ایرانی ولی غیر یزدی دارند جالب توجه و شگفت است.

 

اتفاقاتی که در دهه محرم و در ادامه آن در تاسوعا رخ می دهد در روز عاشورا به نهایت خود می رسد و در این روز است که مراسم با شکوه نخل برداری انجام می پذیرد.

تور عکاسی از این مراسم جزو تورهای چند روزه و جالبی است که گردشگران را از نقاط مختلف به این استان می کشد. مراسم کهن آیین نخل برداری در دو شهر سریزد و تفت در حد کمال خود باقی است چرا که به گفته ی بزرگان، این دو روستا مهد این آیین بوده اند.

 

 

 

 

اقامت تور چند روزه ژیوار در روستای سریزد می باشد. روستای کوچکی که در آن به همراه مردم بی آلایش و خونگرم به عزاداری خواهیم پرداخت و مراسم و آیین عزاداری را با الفبا با آنها خواهیم بود و در کمال وارد مراسم نخل برداری می شویم که چیزی جز بیان اوج فاجعه در جنگ  کربلا نیست.

 

اگرچه شرکت در تور چند روزه یزد و سریزد با توجه به آیین های انجام شده در آن دلایل کافی برای شرکت در آن را برای گردشگرانش فراهم می آورد ولی با توجه به مسافت طی شده تا یزد ، به دیدن سایر منابع و آثار تاریخی نیز خواهیم رفت که خود نوعی تجدید میثاق کردن با تمدن و اصالت فرهنگ ایرانی است.

 

یادمان باشد که تور چند روزه یزد و سریزد، قدم گذاشتن به خاک شهری است کهمی گویند قدیمی ترین شهر دنیاست که تا به اکنون در آن زندگی جریان داشته است !