کویر همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده به ویژه برای کسانی که اهل پیاده روی در مسیرهای طولانی هستند تور کویر هم از اهمیت بسزایی برخوردار است. کشور ایران هم از نظر دارا بودن مناطق کویری غنی است.

شنزارهای زرین

در نظر داشته باشید که فصل برداشت زعفران در کویرهای ایران فرا رسیده است و شما در تور کویر می توانید از برداشت طلای سرخ در زمین های نطنز و مناطق حاشیه کویر از یزد تا جندق دیدن کنید. بشرویه در بیابان مشهور طبس نیز از مناطق جدید گردشگران کویر است. این منطقه در خراسان جنوبی واقع شده ترکیبی از رمل های شنی بیابان و قلعه ها و خانه های تاریخی است. بشرویه به دلیل نزدیکی به بهشت منجمان در ایران یعنی کویر سه قلعه که آسمان تاریکی دارد و برای همین هم پرستاره ترین آسمان کشور لقب گرفته است.

برای اقامت هم نگران نباشید. تورهای کویری معمولا به دو شکل برگزار می شوند. یکی از آن ها کمپینگ در کویر است و دیگری اقامت در هتل ها و خانه های سنتی یا حتی کاروانسراهای تاریخی است.

بز و شتر نعمت بزرگی است. بنابراین صنایع دستی ساخته ده از پشم شتر مثل گلییم و جاجیم و نوعی دستکش و شال و کلاه بافته شده از پشم شتر از صنایع دستی مرسوم در مناطق کویری است که می توانید در تور کویر آن ها را به عنوان سوقات خریداری کنید. ضمن آنکه بیشتر غذاهای محلی با گوشت و شیر شتر و بز طبخ می شود.