شروع ماجرا از آنجا بود که فهمیدم  دکتر آلفونس گابريل -جهانگرد و محقق اتریشی-  مي گويد: « کوير کسي را که يک بار گرفتار افسونش شود، ديگر هرگز رها نخواهد کرد» . بسياری از ما هنگامی که مي خواهيم کوله بار سفر را ببنديم مقصد خويش را نقاط خوش آب و هوا و سرسبز و جنگل و دريا انتخاب مي کنيم، غافل از اين که کوير با آن گرمای طاقت فرسای روز، شب های سرد، تپه های شن و نمک زارها و باتلاق ها نيز مي تواند انسان را شيفته خود کند. شب نشينی در کوير در کنار آتش که اصطلاحا به آن «آتشونی» مي گويند. در تور کویر مرنجاب پياده روی بر روي تپه های شن روان، ديدن مناظری از پوشش گياهی و جانوری کوير و در يک کلام «کويرنوردی» لذتی را تجربه می کنید که انسان را رها نمی کند.

درياچه نمك مثل سفره‌ای سفيد از دور‌دست پيداست. در جاده پر پيچ و خم كويری آران و بيدگل به مرنجاب در ابتداي سفيدی ای كه به خاطر رنگ متفاوت بسيار به چشم مي‌آيد چندين خط قهوه‌ای رنگ ديده مي‌شود. با نزديك‌تر شدن كاملا مشخص مي‌شود اين خطوط رد چرخ‌هاي ماشين‌اند. پياده روي بر درياچه نمك آغاز مي‌شود. درياچه‌اي كه بيش از آب نمك دارد و از ساحل سفيد رنگ آبش ديده هم نمي‌شود. تا افق سفيد است و زيبا‌تر از اين سفيدي طرح زيباي كف درياچه است، چند ضلعي‌هاي نامنتظم اما منظم. گفته مي‌شود با آغاز بادهای گرم ارتفاع اين اضلاع تا 20، 30 سانتي‌متر افزايش پيدا مي‌كند و آن موقع است كه با ديدن غروب و سايه روشن روی درياچه بيشتر لذت می برید.

[[{"fid":"5600","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"370","width":"613","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

« کوير مرنجاب» در ميان کويرهای ايران يکي از ديدني ترين مناطق کويري ايران و در دسترس ترين کوير است، جاذبه هاي افسونگر اين کوير از قبيل جزيره سرگردان، چاه دستکن که آب شيرين و گوارایی دارد که - اين خود از عجايب روزگار در کوير نمک زار است - ، درياچه نمک آران، کاروانسرای عباسی مرنجاب و ... همه و همه از شگفتی های اين منطقه کويری است که بايد رفت و ديد.

چند سالیست که کویر مرنجاب مورد توجه گردشگران قرار گرفته که از این بابت مایه خرسندی است و چه بهتر که گردشگران در قالب تور یکروزه یا تور چند روزه به این منطقه سفر کنند تا چگونگی سفر به کویر را بیاموزند و سپس به صورت شخصی راهی کویر شوند.

 

درباره تور کویر مرنجاب بیشتر بدانیم