خیلی نزدیک است ، کمتر از 4 ساعت با تهران فاصله دارد. اگر می خواهی معنای مسخ را بفهمی تنها کوله ات را ببند و راهی شو. مرنجاب با آغوشی باز از مشتاقان پذیرایی می کند.

مرنجاب مختصر و مفید شده کلمه " مرد رنج آب" است ! با اینکه دسترسی به آن آسان است ولی وقتی قدم به وادی مرنجاب بگذاری میفهمی که راهی بس دشوار برای فهمیدن دنیای اطراف در پیش داری!

شاید بهترین تعبیر را دکتر شریعتی در  ابتدای کتاب کویرش در این باره گفته : "وجودم تنها يک حرف است و زيستنم تنها گفتن همان يک حرف، اما بر سه‌گونه: سخن گفتن، معلمی کردن و نوشتن. آن‌چه تنها مردم می‌پسندند: سخن گفتن، آن‌چه هم من و هم مردم: معلمی کردن و آن‌چه خودم را راضی می‌کند و احساس می‌کنم که با آن نه کار که زندگی می‌کنم نوشتن." 

تور یک روزه ، یک و نیم روزه و تور چند روزه و تور کویر مرنجاب. این ها همه بهانه اند؛ مهم  نیست چگونه ، مهم رفتن است البته باید احتیاط را چاشنی کار کرد و با یک راهنما هب کویر آن هم مرنجاب سفر کرد.

[[{"fid":"5139","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"519","width":"692","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

بد نیست کمی هم در مورد تاریخچه اش برایتان بگویم. کویر مرنجاب را شاه عباس صفوی نامگذاری کرده؛ هنگام حمله‌ی تاجیک‌ها و افغان‌ها به ایران هنگامی که به اصفهان و نقاط مرکزی رسیدند شاه صفوی جای خالی یک قلعه‌ای نظامی و کاروانسرا را در مسیر جاده‌ی ابریشم حس کرد. بالاي كاروانسرا به شكل سنگرهاي ديدباني است و ذكر شده است كه هميشه ٥٠٠ پاسدار مسلح در قلعه حضور داشتند و امنيت عبور كالا از چين به اروپا و بالعكس را در اين منطقه تأمين مي كردند. مرنجاب در اصل نام همین کاروانسرا و قنات است که در زمان شاه عباس صفوی بنا نهاده شد و پس از آن مناطق پیرامونی آن به کویر مرنجاب شهرت یافت. کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان قرار دارد. در اصل منطقه مرنجاب جزیی از بیابان بند ریگ است و در شمال آن واقع شده است. با تور کویر مرنجاب می شود به هریک از این ها ناخنکنی بس کوچک زد!

 

با تورهای طبیعت گردی ژیوار، دوستانه تر سفر کنیم.