جنگل ابر

بازهم شاید باورتان نشود اما منطقه ای هست به نام قطری از آن بالا اقیانوسی از ابر زیر پاهایتان شکل می گیرد. باورکردنی نیست اما شما بالای ابرها هستید. برای رفتن به جنگل ابر حداقل ۲.۵ روز لازم است. یعنی از عصر چهارشنبه. هرچند ما توصیه می کنیم سه روزه به ابر برویم و سر راه از آرامگاه بایزید بسطامی ابولحسن فرقانی و آبشا مجن هم دیدن کنید. در خود منطقه هم می توانیم در روستای ابر ساکن شویم یا در جنگل چادر بزنیم. اقمت در‌روستا این مزیت را دارد که همسفران به سرویس بهداشتی دسترسی دارند، از گزند سرما در امانند و میتواننداز غذای گرم خوشمزه ای که میزبانان محلی تهیه میکنند بخورند. شب مانی در طبیعت خوبیش نزدیکی بیشتر یه طبیعت استشب نشینی دور آتش، نوشیدن چای ذغالی و تماشای آسمان شب در خود جنگل یکی از مرسوم ترین مسیرهای پیاده روی رفتن به آبشار آلوچال است.

۳ الی ۴ ساعث رفت و برگشت پیاده روی در سطح شیب دار جنگل لازم است تا  از آبشار کوچک اما زیبایی در دل جنگل دیدن کنیم. مسیر اغلب گل آلود و لغزنده است و باسد احتیاط کرد امامزادی قطری هم از دیگر نقاط بسیار زیبایی است که در حوالی روستای ابر واقع شده و برای بازدید از آن باید از مینی بوس ها و حمال استفاده شود. قطری یک نقطه مرتع نسبت به منطقه است و مرز بین اقلیم کوهستانی و جنگلی. می توانید آنجا بایستید و نخستین درخت هایی که جنگل بر آوازه ی ابر را تشکیل می دهند را ببینیدبرای کسانی که دوست دارند پیاده روی بیشتری بکنند می شود برنامه را طوری طراحی کرد که دو روز کامل پیاده روی داشته باشند، مسیر پیاده روی به دالان بهشت معروف است.

در سالهای اخیر به دلیل شهرت جنگل ابر گروه ها و افراد زیادی به این منطقه سفر کردند و متاسفانه مشکلات زیادی را به وجود آوردند. از آلودگی محیط زیست گرفته تا عدم رعایت هنجارهای محلی این مسائل مسئولان را نسبت به ورود گردشگران حساس کرده است و گهگاه محدودیت هایی را اعمال میکنند. خوب است که هر دو طرف بتوانند با برخورد صحیح با یکدیگر تعامل کنند. جنگل ابر بخشی از جنگل های هرسرکانیست و حیوانات مختلفی مثل خرس و گرگ در آن زندگی میکنند و از نظر پوشش گیاهی منطقه متنوعی محسوب میشود. حیف است که جنگل ابر را انقدر زود از دست بدهیم و بچه هایمان و بچه های بچه هایمان را از این لذت طبیعی محروم کنیم.

                                   جنگل ابر