جنگل ارسباران، تور چند روزه

 

جنگل ارسباران در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد. ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ نامهایی بودند که جنگل ارسباران در دورانهای مختلف به آنها معروف بوده است. معرفی شدن ارسباران به عنوان زیست کرده توسط یونسکو بر ارزش های توریستی آن افزوده به نحوی که توریست های خارجی نیز از آن بسیار استقبال می کنند. از دیگر جذابیت های ارسباران وجود اقلیم ها وآب و هواهای متنوع است.

 

 

از تور های جنگل پر طرفدار ژیوار، تور جنگل ارسباران است. در تور های چند روزه ی ژیوار به جنگل ارسباران و قلعه بابک برنامه ی سفر از این قرار است:

روز نخست: حرکت از تهران در ساعت 8 شب.

روز دوم: رسیدن به جلفا، صرف صبحانه در رستوران، بازدید از کلیسای سنت استپانوس، بازدید از حمام کردشت، بازدید از آبشار آسیاب خرابه، صرف ناهار در طبیعت، بازدید عصرگاهی از رود ارس، توقف برای عکاسی از غروب، اقامت در هتل.

روز سوم: صرف صبحانه در هتل، حرکت به سمت قلعه بابک، پیاده روی تا قلعه در حدود 2 ساعت، صرف ناهار در قلعه، بازگشت از جنگل های آینانلو (در صورت تمایل، در عیر این صورت بازگشت از همان مسیر صبح)، صرف شام در هتل.

روز چهارم: صرف صبحانه در هتل، حرکت به سمت تبریز، صرف ناهار در رستوران، بازگشت به سمت تهران.

این تور جزء تور های بهاره ی ژیوار است و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی جنگل ارسباران، بیشتر در اردیبهشت و خرداد برگزار می شود. ژیوار تور چند روزه ی ارسباران را به دوست داران طبیعت و عکاسان توصیه می کند. 

 

تور ارسباران - جنگل 

بیش از 80 هزار هکتار وسعت دارد و از زیبا ترین و بکر ترین مناطق ایران است. تور ارسباران شامل بازدید از مناطق بکر طبیعی می شود که کوه های بلند و درختان گوناگون را در بر دارد. غزال و مرال های آینالو بسیار مشهور هستند که در منطقه ای حصار کشیده زندگی می کنند.

 

تورهای پیشنهادی تعطیلات به جنگل ارسباران:

 تور جنگل ارسباران، قلعه بابک و کندوان |تور تعطیلات خرداد|