سفر چند روزه به هند

 

پیچیدگی های ذهنی و رفتاری هندی ها نمود بارزی در هنرشان دارد. همانقدر که در زندگی روزمره شان پر از صدا و شور و احساسند در هنرشان هم پر از رنگ و طرح و نقش اند. حتی ادبیات و قصه هایشان هم ساختار اسپیرالی و حلزونی یا هزار و یک شبی دارد. 

در هر فرهنگی یکی از بهترین گزینه ها برای آشنایی با هنر مردم عادی، سر زدن به بازار های سنتی است. یکی از این بازار های سنتی "دیلی هات (Dilli Haat)" در دهلی نو است. دیلی هات یک بازار مکاره است که مردم عادی از نژادها و فرهنگ های مختلف هند در آن گرد هم می آیند تا دست ساز هایشان را به معرض نمایش و فروش بگذارند.

 

بازدید از دیلی هات و الهام از هنر بومی هندوستان برای خلق هنر محیطی یکی از برنامه های ما در سفر چند روزه مان با دکتر احمد نادعلیان خواهد بود.

 

 

ژیوار در کارگروه جدید سفرهای فرهنگی خود سفری به هند خواهد داشت. در این سفر چند روزه گردشگران از شهر های دهلی و آگرا دیدن خواهند کرد و با الهام از آیین ها و اساطیر هندی و در قالب چند ورکشاپ هنر محیطی، اثری محیطی خلق خواهند کرد. دکتر احمد نادعلیان از اساتید هنر محیطی ایران و جهان همسفر ما خواهند بود. برای شرکت در این سفرچند روزه لازم نیست حتما هنرمند باشید. قطعا ذهن بکر و آموزش ندیده ی شما می تواند روند تازه ای به ورکشاپ ها اضافه کند.