نکاتی که در یک تور طبیعت گردی باید بدانیم:

آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که برای شرکت در یک تور طبیعت گردی لازم است نکاتی را بدانید؟ 

یکی از اصول اولیه سفر به طبیعت ، لذت بردن در عین آسایش کامل و نداشتن دغدغه است ! نداشتن دغدغه فکری می تواند به موارد مختلفی مربوط شود ولی شاید مهمترین بخش مربوط به ادوات و لوازم ضروری و یا همان توشه راه باشد. پس بیایید مروری مختصر بر این توشه راه داشته باشیم:

1. کفش مناسب

 به معنی پوشیدن کفشی متناسب با منطقه مورد بازدید . برای کوه، کفش کوه که بسته به مسیر، از سنگین تا سبک است، برای پرنده‌نگری در تالاب چکمه لاستیکی، برای پیاده روی سبک کفش کتونی ضد آب، برای زمستان کفش دو لایه، برای رودخانه نوردی صندل طبیعت.

2. لباس مناسب

متناسب به فصل گرم و سرد پوشش ما تغییر می‌کند. در زمستان به لباس‌های گرم که برای جلوگیری از باد و باران مناسب باشند نیاز داریم، همچنین به پوششی برای سر و گردن و دستکش، بعضی مواقع به زیرشلواری هم نیازمند هستیم! در تابستان لباس خنکی که عرق بدن را جذب کند نیاز داریم. به علاوه کلاه آفتابی و دستمالی شبیه به دستمال یزدی یا چفیه برای پاک کردن عرق سر و گردن که در صورت وزیدن باد سرما نخوریم.

3. عینک ضد آفتاب در هر دو فصل گرم و سرد

شاید باور کردنش کمی سخت باشد ولی در هوای ابری هم باید همچون هوای آفتابی از عینک ضد آفتاب استفاده کرد!

4. کرم ضد آفتاب در هر دو فصل گرم و سرد

اگر دوست ندارید چروک های ریز و درشت در اطراف چشم ها و گونه هایتان پدیدار شود حتما از کرم های استاندارد و دارای UV مناسب اسفاده کنید

5. کوله یک روزه برای حمل بارهای سفر

همراه داشتن یک کیف کمری برای در دسترس بودن لوازم ضروری توصیه تکمیلی ما به شما !

6. لیوان فلزی

7. قمقمه

8. فلاسک

9. چاقو

در باره‌ی انواع چاقو، در سایت گردالی مطالب جالبی وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست:

تفاوت انواع چاقوهای طبیعت گردی چیست؟

"چاقوهای بزرگ با تیغه های ثابت،مثل یک کارد بزرگ در شرایط حیاتی بسیار خوب هستند و همچنین درشرایط عادی مثل ساختن پناهگاه و بریدن درخت های مرده برای برپایی آتش بسیار بدرد میخورند.چاقوهای کوچک تیغه ثابت بادوام ترین نوع هستند.این چاقوها همه کاره هم هستند.آنها میتوانند به عنوان یک چاقوی استاندارد برای استفاده های معمولی مثل تکه تکه کردن به کار روند یا به یک چوب وصل شوند و به عنوان نیزه استفاده شوند.گزینه ی دیگر چاقوهایی با غلاف تاشو هستند که برای طبیعت بسیار مناسب هستند."

برای ادامه مطلب اینجا بروید. 

در مطالب آینده به سایر نکات مهم و قابل توجه در تور طبیعت گردی اشاره خواهیم کرد.

 

با ما همراه باشید...