پاییز و زمستان که از راه می رسند باید راهی جنوب شد تا بیشتر معنی چهار فصل بودن ایران را فهمید و چه جایی بهتر از قشم ! جزیره ای که دنیایی از زیبایی را در قالب مجموعه ای به نام ژئوپارک در خود گنجانده است.

برای آنکه بیشتر با ژئوپارک آشنا شویم باید گفت ژئوپارک (Geopark)  مخفف  پارک زمین شناسی (Geologypark)می باشد و به سرزمین هایی که پدیده های زمین شناسی بی همتا و تاریخچه تکاملی مشخصی دارند گفته می شود. در واقع ژئوپارک منطقه ایست که میراث زمین شناسی آن به خوبی و به صورت پایدار حفظ و مدیریت می شود. به عبارت دیگر ژئوپارک سرزمینی است که یک یا چند جایگاه زمین شناسی، باستان شناسی، اکولوژیک یا فرهنگی را در خود جای داده است.

[[{"fid":"5602","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"464","width":"696","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

این روزها وقتی با دوستانم جمع می‌شویم یک موضوعی همیشه در بین حرف‎هایمان مطرح می‎شود و آن یاد و خاطره‎ی سفرهای قشم است. هوا که خنک می‎شود و بوی پاییز مشام آدم را پر می‌کند، خاطرات کم کم زنده می‌شوند. برای ما شاید خاطرات تور قشم همیشه در این فصل پررنگ‎تر است.

قشم واقعا جزیره‌ای اسرارآمیز است که در کنار سایر جزایر اطرافش مثل هرمز و هنگام، مجموعه‎ای دوست‌داشتنی را می‌سازند که بر هر کسی حداقل یک بار دیدنش واجب است.وقتی به غذاهای خوش رنگ و بو با طعم‎های لذیذ قشم فکر می‌کنم، حتی همین الان که در حال نوشتن هستم، دهانم آب می‌افتد. سمبوسه میگو، انواع غذاهای دریایی، ادویه‌های خوش بو، همه و همه به من یادآوری می‌کنند چه ایام خوشی را در قشم داشته‌ام. خانم‌های قشمی با چشمان براق و مهربانیشان، مردان قشمی با چهره‌های آفتاب سوخته‌ی محکمشان، با روی باز همیشه از ما استقبال کرده‌اند و چه قدر هم مهمان نوازند.

دلم می‎خواهد سوار قایق شوم و در لابه‌لای جنگل‌های حرا سیاحت کنم، شاید از دور دلفینی را هم دیدیم، هرچند ترجیح می‌دهم خیلی نزدیکشان نشوم که احیانا آسیبی به آنها نرسانم.

در مورد تور قشم بیشتر بخوانیم