چرا کرمان؟ چرا کلوت ها؟ چرا کویر لوت و شهداد؟

چرا کرمان؟ چرا کلوت ها؟ چرا کویر لوت و شهداد؟

راجع به اینکه چرا در تعطیلات بهمن 93 باید در تور کرمان، ماهان، کلوت ها و میمند شرکت کنیم دلایل زیادی وجود دارد. اقلیم بکر و متفاوت، آب و هوای مناسب، آثار و ابنیه تاریخی و پدیده هایی که در هیچ کجای دیگر جز استان کرمان مشاهده نخواهید کرد.

تعطیلات بهمن 93 فرصت مناسبی است تا به همه این زیبایی ها سفر کنیم. شهر کرمان که در وسط پهنه کویر ایران قرار گرفته است. شهر زیبایی است به دور از آلودگی و ازدحام و فرصتی است برای طبیعت گردان تا آنجا را محل استقرار خود قرار داده و در گشت های یک یا دو روزه به بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی پیرامون آن بپردازند.

در تور تعطیلات بهمن 93 شما می توانید به جز کرمان که بازار زیبا و تاریخی (مجموعه گنجعلیخان)دارد از شهر زیبا و کوچک ماهان (باغ شازده و مقبره شاه نعمت الله ولی) دیدن کنید. باغ شازده فضای بسیار زیبا و نشاط انگیزی دارد و با فضای کویری پیرامونش قابل مقایسه نیست. شاه نعمت الله ولی هم که از معروف ترین عرفای ایرانی است در ماهان دفن شده است و علاقمندان به عرفان ایرانی می توانند از این مقبره زیبا دیدن کنند.

راین مقصد بعدی ماست. ارگ تاریخی و خشتی راین در غیاب ارگ بم که سوگمندانه در اثر زلزله تخریب شده است جایگزین مناسبی برای بازدید می باشد. البته ارگ بم با تمام خسارت هایی که بر پیکره اش وارد آمده است هنوز زیبا و قابل بازدید است اما گر قرار باشد که با توجه به شرایط فعلی بین ارگ بم و راین یکی را انتخاب کنیم ارگ راین انتخاب بهتری است.

می رسیم به کویر لوت و شهر شهداد. بین راه از کنار روستای سیرچ که بگذریم سرو هزار ساله سیرچ را می بینیم و بعد به شهداد می رسیم. موزه مردم شناسی شهداد ارزش بازدید را دارد. از شهداد که بیرون بیاییم به شفیع آباد می رسیم که قلعه زیبایی دارد . آخرین آبادی کویر لوت شفیع آباد است و بعد از آن دیگر هیچ چیز نیست جز نبکاها (گلدان های کویری) و درختان طاق و گز و منطقه گندم بریان و شهر خیالی کلوت ها. کلوت ها پدیده های طبیعی که از آب و باد و خاک تشکیل شده اند در نوع خود منحصر به فردند و در هیچ کجای دیگر آن ها را پیدا نمی کنید.

سفر به کویر لوت و کلوت ها و کرمان سفر به ناشناخته ها و ندیده هاست. این فرصت را از دست ندهید.

 

تور کرمان و کلوت ها