مکان: 
قم
نوع سفر: 
طبیعت گردی
فرهنگی
تاریخ حرکت: 
94/10/04
تاریخ برگشت: 
94/10/04
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
محدود
 ریال900,000, 
90000 تومان
-+

هفتمین برنامه از سری تورهای «یک سفر یک کتاب» با همراهی آقای علیرضا محمودی ایرانمهر و به مقصد دریاچه شهرستان کهک و کاروانسرای پاسنگان برگزار خواهد شد. علیرضا محمودی ایرانمهر  نویسنده، منتقد ادبی، مدرس  ادبیات داستانی و فیلم‌نامه نویس  سال ۱۳۵۳ در مشهد به دنیا آمد. به قلم وی بیش از صدها مقاله، داستان و نقد و پژوهش ادبی از سال ۱۳۶۹ تا کنون در نشریات مختلف منتشر شده است. کتاب‌های مجموعه داستان «بریم خوشگذرونی»، «ابر صورتی» و «فریدون پسر فرانک» از آثار داستانی منتشر شده این نویسنده است.  وی همچنین نویسنده‌ فیلمنامه‌های تلویزیونی و سینمایی همچون فیلم‌های «دلخون» به کارگردانی «محمدرضا رحمانی» ۱۳۸۷، «آزادراه» به کارگردانی «عباس رافعی»، «شطرنج باز» به کارگردانی «عطا الله پژوهان» ۱۳۸۶ و «راز» به کارگردانی «سعید اسدی»  بوده است. داستان‌هایی از این نویسنده به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه ، ایتالیایی، ترکی استانبولی و عربی در نشریات ادبی اروپا و آمریکا و ترکیه و لبنان منتشر شده است. 

در این سفر  داستان‌هایی از کتاب تحسین شده‌ «ابر صورتی» ر ا خواهیم  خواند.  مجموعه‌ «ابر صورتی» نوشته‌ علیرضا محمودی ایرانمهر، شامل ۹ داستان کوتاه است با موضوع، فرم و تم‌هایی متفاوت که بیشتر بعد از انتشار نخستین کتاب او، «بریم خوش‌گذرونی» نگاشته شده‌اند. تنوع زبانی این مجموعه تا آن حد است که داستانی با زبان فاخر و باستانی نگاشته شده و داستانی دیگر صدای گفت‌وگویی را در دستشویی‌های عمومی پارک‌شهر به یاد می‌آورد، اما در پایان هر دو داستان حسی در خواننده برجای می‌ماند که کیفیتی مشابه دارد. اما فراتر از تمایل به جست‌وجوی فرم‌های داستانی تازه و تجربی‌ و ارائه‌ی آن به‌صورت مجموعه داستان، آن‌چه قصه‌‌های این کتاب را در قالب یک مجموعه کنار هم قرار می‌دهد، اپی‌فنی یا همان تجلی و دریافت درونی مشابه است. خیال، نسبیت و تلاش برای ایجاد ارتباط، از مهم‌ترین موتیف‌هایی هستند که در تمامی داستان‌های این مجموعه به اشکال گوناگون تکرار می‌شوند؛ رشته‌ ناپیدایی می‌سازند که داستان‌ها را به یکدیگر پیوند می‌زند. چنین است که در امتداد این داستان‌ها از جست‌وجوی پیکر رده‌ای برای آرامش به سربازی می‌رسیم که تبدیل به خیال می‌شود!

 ساعت ۷ صبح از تهران راهی قم می‌شویم و پس از صرف صبحانه به بخش کهک خواهیم رفت. تا حوالی ظهر از خانه تاریخی ملاصدرا و شهر کهک بازدید می‌نماییم و سپس راهی کاروانسرای پاسنگان می‌شویم. تا غروب به پای صحبت‌های آقای محمودی ایرانمهر نشسته و سپس به تهران باز می‌گردیم.

برنامه های یک سفر یک کتاب با همکاری سایت تیوال صورت می پذیرد و خرید بلیط صرفا از طریق این سایت امکان پذیر است.

خرید سفر از سایت تیوال

در این سفر، همسفران برنامه های پیشین یک سفر یک کتاب از %5 تخفیف برخوردار خواهند بود.

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1  رستوران ژیوار  کاروانسرای پاسنگان  ژیوار  - -
نوع اقامت: 

 

 

وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 وسیله نقلیه در اختیار با توجه به تعداد گردشگران
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
لباس گرم
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است
تور ویژه

سوالی دارید؟ بپرسید!