مکان: 
رودبار
نوع سفر: 
تور هدفمند
طبیعت گردی
تاریخ حرکت: 
1396/02/08
تاریخ برگشت: 
1396/02/08
درجه بندی سفر: 
متوسط
ظرفیت: 
تکمیل
 ریال1,100,000, 
110000 تومان
-+

 

تور یک روزه جنگل نقله بر از سری برنامه های یک سفر یک کتاب با همراهی شهلا زرلکی

ساعت 5:30 صبح از تهران به سمت قزوین حرکت می‌کنیم. توقفی در راه برای صرف صبحانه خواهیم داشت و سپس مسیرمان را به سمت منجیل ادامه می‌دهیم. از سرو هرزویل دیدن می‌کنیم. مقصد بعدیمان رودبار خواهد بود. در ادامه به رستم‌آباد و روستای کرارود می‌رویم. به سمت جنگل نقله‌بر پیاده‌روی می‌کنیم. تماشای دورنمای قله درفک و رودخانه سپیدرود به لذت سفرمان می‌افزاید. پس از صرف ناهار و چای ذغالی در طبیعت ، گپ و گفت و کتابخوانی خواهیم داشت و در آخر به سمت روستای نقله‌بر بازمی‌گردیم تا روانه تهران شویم. حدود ساعت 22 به تهران می رسیم.

 

درباره‌ شهلا زرلکی

شهلا زرلکی، سال 1355 به دنیا آمده است. داستان‌نویس و منتقد ادبی است در رشته ادبیات فارسی درس خوانده است. از سال‌های دولت اصلاحات نوشتن برای روزنامه‌ها را با نقد سینمایی آغاز کرده است و از سال ۱۳۷۸به طور حرفه‌ای به نگارش مقاله و نقد ادبی در نشریات (بیدار، کتاب ماه ادبیات و فلسفه و...) و روزنامه‌های مختلف پرداخته است. به قلم وی آثار متعددی منتشر شده است.

کتاب‌های «ما دایناسور بودیم» مجموعه داستان، «چراغ‌ها را من روشن مي‌كنم ؛نقد و بررسي آثار زويا پيرزاد» و «خلسه‌ی خاطرات؛ تحلیل و بررسی آثار گلی‌ ترقی»  از دیگر آثار وی است.  هم‌چنین وی  کتاب‌های «در خدمت و خیانت زنان» و « زنان، دشتان و جنون ماهانه، پژوهشی اسطوره‌شناختی و تاریخی درباره‌‌ی قاعدگی و نشانگان پیش از آن» از آثار وی درباره‌ی زن‌هاست. وی داور جایزه‌های ادبی یلدا، مهرگان ادب،  روزی روزگاری، والس و ... بوده است.

شهلا زرلکی سال ۱۳۹۵ کتاب زنان، دشتان و جنون ماهانه را در نشر چشمه منتشر کرد که پژوهشی اسطوره‌شناختی و تاریخی درباره قاعدگی و نشانگان پیش از آن است. این کتاب در مدت بسیار کوتاهی با موفقیت بسیاری روبرو شد.

درباره‌ی کتاب زنان، دشتان و جنون ماهانه...

این اثر ادامه‌ پژوهش شهلا زرلکی درباره‌ی زن‌هاست ودر بخش‌های اصلی این کتاب از منظر فرهنگی به قاعدگی می‌پردازد. در واقع ریشه‌ی مغفول ماندن قاعدگی و اختلالات پیش از آن، باورهای کهنی است که در پس‌زمینه‌ی ذهن‌ انسان امروزی وجود دارد. به همین دلیل در دو بخش مجزا به موضوع دین و اسطوره‌ و باورهای بومی پرداخت شده است.

 

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران ژیوار طبیعت گردشگر - -
نوع اقامت: 

 

 

وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 وسیله نقلیه در اختیار با توجه به تعداد گردشگران
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم است
داروهای انفرادی: 
لازم است
تور ویژه

سوالی دارید؟ بپرسید!