مکان: 
تهران
نوع سفر: 
تور هدفمند
فرهنگی
تاریخ حرکت: 
96/06/03
تاریخ برگشت: 
96/06/03
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
تکمیل
 ریال350,000, 
35000 تومان

تور موزه هنرهای معاصر |نمایشگاه پرویز تناولی و شیرهای ایران|

موزه هنرهای معاصر مدخلی برای ورود جدی هنرمندان ایران به بازار هنرهای معاصر در جهان شد.در آن دوره تعداد زیادی موزه برای جمع آوری هنر باستانی ایران نیز ساخته شد. کامران دیبا که با هنر معاصر آمریکا آشنا شده بود، تمام تلاش خود را  کرد تا با جذب حامی مکانی مشابه آن رابرای هنرمندان نوگرای ایرانی ایجاد کند. از سال 1346 مقدمات گشایش موزه با جمع آوری آثار هنری ایرانی و خارجی آغاز شد و نهایتا در سال 1356 با حمایت سازمان برنامه و بودجه بازگشایی شد. معماری ساختمان موزه از جمله شاخص ترین معماری های دوران معاصر ایران به شمار می رود.

این روزها موزه میزبان نمایشگاه "پرویز تناولی و شیرهای ایران" است. پرویز تناولی درباره این نمایشگاه می گوید : من از دوره‌ای متوجه شدم که شیر، مهم‌ترین نماد ایران است و از قبل از تاریخ در ایران به‌عنوان نمادی بزرگ از آن یاد می‌شد و تا امروز نیز شیر نماد محترمی است. شیر ایرانی متاسفانه طی ۵۰ سال قبل در ایران منقرض شده است و تنها از این نماد ایرانی آثاری باقی مانده است که ما برای این نمایشگاه از موزه‌های مختلفی این آثار را قرض گرفتیم که بعضی از آن‌ها تاریخی حدود پنج‌هزار سال را دربرمی‌گیرد. در دنیا سابقه ندارد که شاهد چنین نمایشگاهی باشید که آثار یک هنرمند معاصر که بر اساس یک نماد ساخته شده و ریشه در فرهنگ کهن آن سرزمین دارد را در کنار تاریخ ۵ هزار ساله آن نماد مشاهده کنید.

برنامه ی تور

در تور این هفته ی موزه هنرهای معاصر به همراه راهنمای تخصصی آثار پرویز تناولی،گشتی در موزه خواهیم زد و درمورد آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه "پرویز تناولی و شیرهای ایران" صحبت خواهیم کرد. همچنین با بازدید از بخش های مختلف موزه، درباره ی تاریخچه ی بنای موزه هنرهای معاصر و مجسمه های به نمایش درآمده در باغ تندیس صحبت خواهیم کرد.

خدمات تور: ورودیه ی بازدید از موزه، راهنمای تخصصی، پذیرایی میان وعده

شروع تور ساعت 15:30 در موزه هنرهای معاصر خواهد بود.

 

 

بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم نیست
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم نیست

سوالی دارید؟ بپرسید!