مکان: 
کاشان
نوع سفر: 
تور هدفمند
تاریخ حرکت: 
1397/07/06
تاریخ برگشت: 
1397/07/06
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
 ریال1,550,000, 
155 هزار تومان

هرچقدر که زمان بگذرد و هرچقدر که تکنولوژی پیشرفت کند و آدم‌ها تبلت و آیپد و موبایل به دست شوند، کتاب کتاب است و ارزش خودش را حفظ می‌کند؛ حتی اگر در گذر زمان الکترونیکی شود و بوی کاغذ و لذت ورق زدن به نوستالژی تبدیل شود. کتاب‌خوانی و انس با کتاب مدت‌هاست که در کشور ما فراموش شده و جای خودش را به لذت‌های سطحی، مطالعات سرسری و تفریحات دیگر داده‌است.
این مسئله ما را ناراحت می‌کند، غصه‌دار می‌شویم و از ته دل حسرت می‌خوریم که چرا این متاع ارزشمند امروزه بازار درخوری ندارد. نگران بودیم و به فکر راه چاره و گفتیم شاید بتوانیم دسته‌جمعی کتاب بخوانیم، دیداری تازه کنیم و از طبیعت لذت ببریم و از این راه گام بسیار کوچکی در راه زنده نگه‌داشتن شعله کم‌جان کتاب‌خوانی و ادبیات برداریم. می‌خواهیم هر هفته به مقصدی زیبا و مناسب فصل در دل طبیعت برویم، کتاب کوتاهی بخوانیم و در کنار نویسنده یا مترجمش به بحث و تبادل نظر بپردازیم.
خلاصه، تمام تلاشمان این بود که جمعی را گرد هم بیاوریم که دغدغه‌شان کتاب خواندن است و دلشان می‌خواهد این کار را به صورت گروهی انجام دهند.
احمد زیدآبادی (زاده ۱۳۴۴ زیدآباد، سیرجان) روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب ایرانی است که در پی حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری (۱۳۸۸) به شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شد و پس از طی دوران حبس و در اوایل تبعید در مرداد ماه ۱۳۹۴ مورد عفو عید فطر قرار گرفته و آزاد شد. وی دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم) و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز بوده‌است.
از سرد و گرم روزگار جلد اول زندگی‌نامۀ خودنوشت احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار شناخته‌شدۀ ایرانی، است که در مدت کوتاهی به چاپ‌های متعدد رسیده است. در این سفر احمد زیدآبادی ما را همراهی خواهد کرد.
در این سفر قصد داریم علاوه بر گشت یک روزه در شهر کاشان و خانه تاریخی بنی‌طبا در حیاط سنتی و نوستالژیک این خانه دور هم بنشینیم، کتاب بخوانیم و صحبت کنیم. باشد که این سفر دری بگشاید به سوی جهان ارزشمند کتاب و فرصتی فراهم کند تا علاقمندان در فضایی آرام و دلنشین به بحث و تبادل نظر بپردازند.

برنامه سفر:
ساعت 6 صبح جمعه از میدان ونک به سمت کاشان حرکت می کنیم. پس از صرف صبحانه راهی باغ فین می شویم و پس از آن از مسجد آقا بزرگ دیدن می کنیم. پس از آن برای صرف ناهار و کتاب خوانی به خانه تاریخی بنی طبا در آران و بیدگل می رویم و تا هنگام غروب به سمت تهران حرکت می کنیم.

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1  رستوران  ژیوار خانه صفا  ژیوار     
2            
3            
نوع اقامت: 
روز محل توضیح
1    
2    
وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 اتوبوس اتوبوس 44 صندلی
2    
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است

سوالی دارید؟ بپرسید!