ماسوله و قلعه رودخان، سفرنامه

سفر به ماسوله و قلعه رودخان یکی از همین تورهای جذاب است که همیشه جزء پرطرفدارترین سفرهای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید و غلاقه‌مندان به سفر این تور را جزء‌ اولین انتخاب‌های خود قرار می‌دهند.

صبح روز اول از تهران به سمت رشت می‌رویم سر راه از موزه میراث طبیعی گیلان که جزء یکی از زیباترین اکو موزه‌های ایران است دیدن می‌کنیم، نهار را در فومن می‌خوریم و بعد بع سمت  قلعه تاریخی رودخان می‌رویم.

 

 

قلعه رودخان دژ دفاعی باشکوهی است، یادگار دوره‌ی سلجوقی که رسیدن به آن به زحمت بالا رفتن از چند صد پله‌اش می‌ارزد. مخصوصا در روزهایی که هوا مه‌آلود باشد. پس از پیمودن یک ساعت مسیر تصویر رمزآلودی که از قلعه‌ی گرفتار در مه جلو چشم ظاهر می‌شود دست کمی از فیلم‌ها و کتاب‌های تخیلی و ترسناک ندارد. اگر به رودخان سفر میکنید و پدر بزرگ و مادربزرگ و کسانی را دارید که در بالا رفتن از پله مشکل دارند می‌توانید برای آنها در کنار رودخانه پایین دست زیرانداز بی‌اندازید یا در قهوه‌خانه‌های کوچک اطراف میزی بگیرید تا آن‌ها از طیعت زیبای منطقه لذت ببرند و شما پله‌نوردی کنید. اگر خوب باا بروید نهایتا یک‌ساعته در قلعه هستید. مسیر صعود بسیار زیباست و می‌توانید هر چند وقت یکبار بایستید و عکس بگیرید. تا قلعه را ببینید و پایین برگردید، نوشیدنی خنکی بخورید و سوار ماشین بشوید دیگر عصر شده است.

 

حالا باید حدود ۱۵ کیلومتر را برگشت تا دوباره در جاده ماسوله قرار بگیریم. حدود یک‌ساعت بعد ماسوله هستیم. شهری پلکانی که از حدود سال ۱۳۱۰ شهر شده است.