تور ارسباران

 

تور ارسباران| گونه های گیاهی و جانوری

تور ارسباران یکی از منحصر بفرد ترین تورهای طبیعت گردی - تاریخی و فرهنگی بهاریست.

یکی از دلایلی که تور ارسباران را به سفری خاص بدیل کرده، موقعیت جغرافیایی و وجود گونه های گیاهی و جانوری نادر این منطقه می باشد.

تور ارسباران - پوشش گیاهی و جانوری ارسباران

در تور ارسباران این امکان برای دوستداران محیط زیست فراهم میشود تا به منطقه حفاظت شده ارسباران سفر کرده و از زیست بوم های گوناگون و ارزش بیولوژیك بسیار بالا و گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد این منطقه دیدن کنند.

 از گونه‌های گیاهی مهم منطقه می‌توان به آوری، ممرز، گردو، چنار،زرشك، گیلاس، آلبالو، سرخدار، هفت كول اشاره کرد. میوه جنگلی قره قات نیز در جنگل‌های ارسباران به وفور یافت می‌شود.

گونه‌های مهم جانوری این منطقه نیز عبارتند از: بز، پازن، قوچ، میش، گراز، خرس قهوه‌ای، گرگ، سیاگوش، روباه، خرگوش.اما مهم‌ترین و كم‌یاب‌ترین گونه جانوری شناخته شده ارسباران نوعی پرنده نادر به نام «سیاه خروس قفقازی» است كه این منطقه یكی از معدود زیستگاه‌های آن به‌حساب می‌آید. 

تور ارسباران -  موقعیت جغرافیایی  

ذخیره گاه زیستکره ارسباران در بالاترین عرض جغرافیایی ایران و در جنوب رود ارس که مرز شمالی ایران را با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشکیل می دهد قرار دارد.

ذخیره گاه زیستکره ارسباران به دلیل وجود اختلاف ارتفاع زیاد از اب و هوا و اقلیم های متنوعی برخوردار است که در تور ارسباران امکان دیدن چشمه ها و محیط جنگلی و حیات وحش متنوع و چشم اندازهای بکر فراهم شده است.

تور ارسباران _ جاذبه گردشگری منطقه

سه مکان قلعه بابک ، دره مکیدی و آینالو در منطقه ارسباران بسیار مورد توجه گردشگران می باشد

همچنین وجود ابنیه های تاریخی و قلعه های باستانی، قدمت کهن تمدن شهرنشینی این منطقه را نمایان می کند.

وجود ییلاقهایی در مناطق کوهستانی فرصت مناسبی برای مشاهده فرهنگ عشایری است.

ژیوار شما را به تور ارسباران ، سفر طبیعت گردی _ تاریخی و فرهنگی دعوت میکند.