تور اسالم به خلخال

 

تور خلخال تا اسالم

تور خلخال تا اسالم ژیوار را در تعطیلات پیش رو تجربه کنید. این سفر یک تور طبیعت گردی بکر و ویژه است برای دوست داران طبیت و پیاده روی. 

بعضی‌ها می‌گویند زیباترین جاده ایران، جاده‌هایی که همیشه با ابر و مه آمیخته است و در هر پیچ بوی کباب و چوب به مشام می‌رسد، جاده‌هایی کوهستانی و جنگل که گرچه ۶۰ کیلومتر بیشتر نیست اما زیبایی‌ها و چشم‌اندازهایش تا ابد در ذهن باقی می‌ماند. ما از این جاده عبور می‌کنیم و به خلخال می‌رسیم و بعد به اندبیل

دوباره همین مسیر را باز می‌گردیم اما اینبار از جنگل. انبوه‌ ترین جنگل‌های ایران در این مسیر واقع شده است. جمعیت قابل توجهی از درخت راش زیبایی این جنگل را دوچندان کرده است. ۲ روز پیاده روی در جنگل‌های انبوه و اقامت در روستاهای ییلاقی یکی از هیجان‌انگیز ترین بخش‌های برنامه است. در طول این دو روز ما دائما ارتفاع کم می‌کنیم و مسیر اغلب سرازیری است. هر روز ۸ ساعت. صبحانه با ژیوار است، ناهارها با همسقران و برای شام سعی می‌کنیم که از مردم محلی کمک بگیریم تا همسفران غذای گرم و محلی بخورند.

 

 

 

برنامه احتیاجی به کولی‌کشی ندارد و شما هر شب وسایل مورد نیاز خود را در کنار خود دارید که توسط وانت به محل اقانت برده می‌شود. توجه کنید که ۲ روز اول امکان حمام وجود ندارد شب آخر بعد از اتمام برنامه پیاده‌روی کنار دریا می‌رویم تا همسفران از این محیط زیبای طبیعی نیز استفاده کنند. برپایی آتش و نوشیدن چای ذغالی و همخوانی از برنامه‌های ماست. روز آخر وسایل را جمع کرده، کوله‌ها را بسته و به سمت تهران به راه می‌افتیم.

 روز آخر وسایل را جمع می کنیم، کوله ها را بسته و به سمت تهران به راه می افتیم. در ضمن در مسیر بازگشت، از موزه میراث طبیعی گیلان هم دیدن می کنیم. اگر دنبال طبیعت گردی ناب هستید، اگر می خواهید به معنای واقعی کلمه جنگل نوردی کنید و اگر می خواهید تا سال های سال خاطره دیدن چشم انداز هایی بکر و منحصر به فرد در ذهنتان به جای مانده باشد در سفر اسالم به خلخال با ما همسفر شوید.

 

 

تور پیاده روی خلخال تا اسالم