تاجیکستان به عنوان بخشی از قلمرو فرهنگی ایران قدیم همواره برای علاقه مندان به فرهنگ ایرانی جذاب بوده است. زبان و فرهنگ و آداب و رسوم مشترک و طبیعت کوهستانی و زیبای تاجیکستان این کشور را برای سفر به یکی از نقاط جذاب تبدیل کرده است. تاجیکستان به دلیل نداشتن بستر مناسب توریستی مانند اقامتگاه و جاده های مناسب توریست قابل توجهی را به خود جلب نمی کند و برای سفر به تاجیکستان به صورت انفرادی گردشگران می بایست سختی های زیادی را متحمل شوند. به همین دلیل ژیوار از سال های پیش اقدام به برنامه ریزی و برگزاری تورهای گروهی به شهرهای مختلف تاجیکستان نموده است.

[[{"fid":"5357","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"555","width":"743","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

در عین حال با هماهنگی با کارگزارهای تاجیک این امکان به وجود آمده که گردشگرانی که قصد سفر به تاجیکستان را دارند کلیه خدمات مسافرتی از قبیل ویزا، اقامت و گشت برای آنها فراهم می شود. یکی از تورهای گروهی پیش رو به تاجیکستان تور نوروز 95 است. در تور نوروز 95 تاجیکستان ما از شهرهای دوشنبه، پنجیکنت و خجند است. ابتدا از تهران با پرواز تاجیک ایر به دوشنبه خواهیم رفت.  دو روزی را در دوشنبه خواهیم گذراند و از آثار تاریخی و توریستی آن دیدن خواهیم کرد سپس با ماشین های آفرود عازم خجند خواهیم شد.

 

سراسر مسیر چشم اندازه های بکر و صعبالعبور است. در پنجیکنت از دره زیبای استرافشان، هفتکول (هفت دریاچه) و مقبره رودکی دیدن خواهیم کرد و سپس به خجند می رسیم. و پس از بازدید از خجند با هواپیما به دوشنبه برمی گردیم. تور نوروز 95 تاجیکستان فرصت مناسبی خواهد بود تا علاوه بر تجربه یک سفر طبیعت گردی خارجی از مراسم عید نوروز و رقص و موسیقی محلی نیز لذت خواهیم برد. 

درباره تورهای طبیعت گردی خارجی ژیوار بیشتر بدانید