مکان: 
استان قزوین
نوع سفر: 
فرهنگی
تاریخ حرکت: 
94/08/29
تاریخ برگشت: 
94/08/29
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
محدود
 ریال85,000,000, 
85000 تومان
-+

در ادامه سفرهای فرهنگی «یک سفر یک کتاب» این بار با ناهید فروغان، مترجم همسفر خواهیم شد به شهر تاریخی قزوین و روستاهای الولک و اردبیلک سفر خواهیم کرد.

ناهید فروغان فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران است و مترجم کتاب های محبوبی همچون "دوستش داشتم" و "کاش کسی جایی منتظرم باشد" از آنا گاوالدا و "وانهاده" از سیمون دوبووار، می‌باشد.

قصدمان این است که ابتدا به روستای الولک برویم و در یکی از خانه های محلی و سنتی آن جا کتاب محبوب و پرطرفدار آناگاوالدا «کاش کسی جایی منتظرم باشد» را بخوانیم. داستان‌های کوتاه این مجموعه، مانند دیگر آثار گاوالدا، ساده و بی‌آلایش است و از زندگی روزمره مایه می‌گیرد، اما درعین‌حال گاوالدا با پرداخت جزئیاتِ به‌ظاهر بی‌اهمیتِ زندگی روزمره، عمیق‌ترین دغدغه‌های احساسی شخصیت‌هایش را نشان می‌دهد؛ دغدغه‌هایی که دیگران نیز تجربه‌اش کرده‌اند و به‌همین‌ترتیب است که داستان‌ها برایشان جذاب و خواندنی است. 

روستاهای الولک و اردبیلک جزو روستاهای هدف پروژه ملی عروسک های بومی هستند.

پروژه احیای عروسک های محلی با این باور طراحی شده است که این تولیدات که با عشق و امید به زندگی باعث خلق اثری ارزشمند می شود، قادراست پل ارتباطی میان انسان ها باشد و پیام های عمیقی را با خود منتقل کند.از جمله این پیام ها حفظ محیط زیست و ارزش های فرهنگی است.

بعد از آشنایی با این پروژه ارزشمند و بازدید از این روستاها به شهر قزوین می رویم تا از تعدادی از آثار باستانی آن دیدن کنیم. پس از بازدید از دروازه درب کوشک، سبزه میدان، خیابان های پیغمبریه و سپه و مسجد تاریخی به یکی از شیرینی فروشی های این شهر می رویم تا سوغات معروف قزوین را هم خریداری کنیم. سپس به تهران باز می گردیم.

برنامه های یک سفر یک کتاب با همکاری سایت تیوال صورت می پذیرد و خرید بلیط صرفا از طریق این سایت امکان پذیر است.

 لینک خرید سفر از سایت تیوال

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران   ژیوار  خانه محلی  ژیوار - -
وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 با توجه به تعداد گردشگران وسیله نقلیه در اختیار
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است

سوالی دارید؟ بپرسید!