مکان: 
تهران
نوع سفر: 
تور هدفمند
تاریخ حرکت: 
1396/06/24
تاریخ برگشت: 
1396/06/24
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
 ریال680,000, 
68 هزار تومان
-+

تور تهرانگردی |شخصیت های تاریخی؛ نیکلای مارکوف|

نیکولای مارکف معمار، نامی قدیمی و مطرح در هویت شهر تهران است. آثار مارکف را تهرانی ها با ساختمان های معروف و شاخصی مثل موزه پست (اداره پست و تلگراف سابق تهران)، باغ موزه قصر (زندان قصر سابق)، دبیرستان البرز تهران و کلیسای مریم مقدس می شناسند. هرکدام از این بناها و باقی آثار معماری مارکف، به بخشی از هویت بصری و شهری تهران تبدیل شده اند. اما مارکف که بود و از کجا وارد معماری ایران شد؟ نیکولای مارکف در سال 1882 در شهر تفلیس گرجستان به دنیا آمد. مارکف در سال 1910 از آکادمی هنرهای زیبای سن پترزبورگ فارغ التحصیل شد و تا سال 1914 در بخش فارسی شرق شناسی این دانشگاه تحصیل کرد. ورود مارکف به ایران در دوران جنگ جهانی اول اتفاق افتاد؛ زمانی که او به عنوان داوطلب در ارتش روسیه در قفقاز خدمت کرد و در سال 1917 آجودان فرماندهی بریگاد قزاق در ایران شد. مارکف پس از انقلاب اکتبر روسیه در ایران ماند و در سال 1921 از بریگاد قزاق خارج شد و به حرفه معماری برگشت و مدتی بعد به استخدام شهرداری تهران درآمد. مارکوف، معماری اسلامی و شیوه‌های سنتی احداث بناهای ایرانی و مصالح محلی از قبیل آجر، سنگ، کاشی و گچ را می‌ستود. در واقع، آجرهای خشتی که وی به کار می‌برد به نام آجر مارکوفی یا آجر قزاقی که تا به امروز هم بسیار متدوال اند مشهور شد. تور تهرانگردی آشنایی با مارکف، ادای دینی است به معماری که سبک خود را در تهران و ایران معرفی کرد و باقی گذاشت.

برنامه تور تهرانگردی نیکلای مارکوف و خدمات تور

شروع تور یکروزه نیکلای مارکوف از ساعت 9 صبح از میدان ولیعصر حرکت کرده و به دیدن  آثار شاخصی می رویم که مارکوف طراحی کرده است و در این گشت در مورد سبک معماری او گفتگو خواهیم کرد.

مکان های مورد بازدید در تور تهرانگردی: باغ موزه قصر،کلیسای مریم مقدس، و بازدید پیرامونی از موزه پست، سفارت ایتالیا، دبیرستان البرز،ساختمان سینگر،مسجد فخرالدوله

خدمات: وسیله نقلیه در اختیار و میان وعده

غذا و پذایرایی: 
       

پذیرایی میان وعده در کافه

نوع اقامت: 
روز محل توضیح
1    
2    
وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 وسیله نقلیه در اختیار  
2    
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم نیست
تور ویژه

سوالی دارید؟ بپرسید!