مخاطب این مقاله کسانی هستند که قصد دارند یک تور خارجی خریداری کنند.

اینکه بدانیم چه عواملی در قیمت پکیج های تورهای خارجی تاثیرگذار هستند باعث می شود تا آگاهانه تر تصمیم بگیریم. 

باید یادمان باشد که همیشه خرید با قیمت پایین‌تر به معنی خرید مناسب‌تر نیست. درهنگام خرید تورهای خارجی حتما این نکات را بسنجید:

۱- کیفیت محل اقامت 

بهترین مرجع برای به دست آوردن اطلاعات واقعی از محل اقامت شما قطعا "تریپ ادوایزر" است. سایتی که براساس نظرات کاربرانش شکل گرفته است. 

اقامتگاه ها با امتیاز بالای 8 را با خیال راحت انتخاب کنید ولی برای انتخاب هتل ها یا هاستل های با امتیاز بین 7 تا 8 کمی احتیاط کنید. چند نظر را بخوانید و ببینید چرا به اقامتگاه امتیاز پایینی داده شده است. 

مثلا اگر محل هتل برای شما اهمیت دارد و میزان دسترسی به مرکز شهر برایتان مهم است به راحتی این موضوع را می توانید در تریپ ادوایزر بررسی کنید. 

۲- گشت‌های ارائه‌شده

قطعا میزان گشت های یک تور از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت آن است. اگر در یک برنامه ی 10 روزه شرکت می کنید و هر روز گشت کامل دارید تور گران تری نسبت به یک برنامه با گشت های اختیاری پرداخت می کنید. برای مثال شما برای یک تور نیم روزه ی ونیز (که حدود ۴ ساعت و نیم طول می کشد) باید ۲۰ -۲۵ دلار پرداخت کنید. البته این تورها معمولا به صورت پیاده هستند و شامل وعده ی غذایی نمی شوند. 

۳- وعده‌های غذایی تور

اگر قصد خرید تور اروپا را دارید یا حتی عازم شهری مانند استامبول هستید باید احتمالا بدانید که هزینه ی وعده های غذایی برای شما کم نیستند. دانستن اینکه چه وعده های غذایی در پکیج تور شما قرار داده شده به برنامه ریزی مالی بهتر شما کمک می کند.در نظر داشته باشید برای خوردن یک غذای ساده در کشورهای ارزان تر اروپای شمالی باید 10-12 یورو هزینه کنید و این رقم در شهری مثل پاریس به حداقل 20 یورو می رسد. 

[[{"fid":"6447","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"470","width":"626","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

 

۴- هزینه‌های جانبی

 

لطفا یادتان نرود که برای تورهای خارجی معمولا به ویزا احتیاج دارید. استثناها را کنار بگذارید. بررسی کنید که آیا این هزینه در تور شما محاسبه شده است یا خیر.همچنین باید این نکته را در مورد بیمه ی مسافرتی نیز در نظر بگیرید.